Saturday, July 16, 2011

不接受净选盟的政府不值得反对吗?Why not allowing Bersih?



净选盟事件的主要问题不是集会自由,而是马来西亚民主程序的公平及选举改革。一个不能接受净选盟的政府不值得反对吗?这次我真的豁出去了,也因为如此我才能真正地见识到马­来西亚政府是那么无良霸道的。本来好好的一场和平聚会被政府抹黑成像恐怖份子的非法活动,这是什么世界啊?我决定了,你无情我也不必向你行君子之礼,下届大选给你一个改朝­换代吧!

~首相:要得到人民全力支持‧巫統不怕公平競選。~

"尊贵的"首相,若巫統不怕公平競選,那么警方和镇暴部队的催泪​弹和水炮又是什么一回事呢?是警方或镇暴部队的人员因为紧张而误​射吗?

~首相:"教訓凈選盟和民聯'那群人'的最好方法,不是動用內部​安全法令,而是馬來人都團結一致。"~

"尊贵的"首相,请不要凡事都扯上种族因素,这个话题已经过时啦​。君不见在马来亚银行前的人群里,都各族好汉英雌云集吗?

反对的定义是不赞成;不同意。反政府有错吗?媒体工作者无权表明政治立场?净选盟事件的主要问题不是集会自由,而是马来西亚民主程序的公平​及选举改革。在一个民主社会,使用正当的方式举办大集会是应该被允许的。主流媒体都在政府的屋檐下,好好的一场和平集会被政府列为非法活动,一个不能接受净选盟的政府不值­得被反对吗?民主是应该包括行动自由,言论自由,选区划分公平等;目前国家的民主已死,若不支持Bersih,还有什么更好的方法?至少我看到此活动后,很多国民都醒了,­国家或许也有就了!我最后一次重申,Bersih是和平集会,我不满政府是因为他们妖魔化Bersih。一向来支持言论自由的我欢迎大家批评我,同时也希望大家尊重我的立­场,谢谢!

p/s: 连国外媒体都把马来西亚证实的一面报导了。今后不再为此事做出任何回应的说!

Let's anti-governemnt because what they did to us on rejecting Bersih which I'm not satisfied on it. I join this event because I'm a Malaysian, but not as an online media representative, yet nobody see any media LOGO from this video. Everyone has a right to speak out as citizen from the bottom of the heart. So, let's change for better Malaysia.

Share :
Like or Dislike?


2 comments:

Thanks for the effort, but, Mr. Isaac, you got it so wrong. BERSIH is not an anti-government movement and it discourages party flags and slogans to be used.

I hope, being an online media person, you shall be more careful with your words next time.

Thanks for your comment, and indeed I did not mention that BERSIH is an anti-government movement, I just said "Let's anti-governemnt (because what they did to us on rejecting Bersih)". If you were an online media person, you will understand that media need highlight, and online media need bigger highlight. Anyway, I respect your stand through your comment ^^ Cheers for better Malaysia.

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More