Sunday, September 18, 2011

Namewee bimbang 'Nasi Lemak 2.0' diharam oleh Kerajaan Persekutuan


Pembikin filem kontroversi, Namewee bimbang filemnya 'Nasi Lemak 2.0' mungkin diharamkan ekoran berlakunya demonstrasi membantah filem tersebut di Perak baru-baru ini.

Dalam satu kenyataan hari ini, Namewee berkata dia kesal dengan protes tersebut, dan berharap pihak berkuasa tidak mengendahkan desakan supaya filemnya diharamkan.

"Film ini mendapat kelulusan sebelum penggambaraannya, dan satu lagi kelulusan sebelum tayangan, saya berharap pihak berkuasa menghormati keputusan mereka sendiri, serta usaha kerja saya," katanya.

Dalam Facebooknya. Namewee (kiri) berkata dia akan sangat kecewa jika filem itu benar-benar diharamkan dan menggesa penonton untuk menontonnya secepat mungkin sebelum ianya berlaku.

Filem tersebut, yang kini sedang ditayangkan di pawagam utama di seluruh negara, dilaporkan dikecam pihak-pihaknya
yang mendakwa ia mempunyai pengaruh buruk kepada anak-anak muda.

Ketika mengadakan protes di luar sebuah panggung wayang di Ipoh, satu kumpulan yang menggelarkan diri mereka Pertubuhan Gagasan Rakyat Didahulukan Perak, menuntut kerajaan mempertimbangkan mengharamkan filem tersebut.

Presidennya, Faizal Afendi Hashim berkata protes tersebut akan berterusan sehinggalah filem itu diharamkan.

Semalam, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata mereka yang tidak berpuas hati dengan filem ini boleh membuat aduan.

Share :
Like or Dislike?


3 comments:

Kalau nama Nasi Lemak Tak Boleh... Kalau Nama KL Gangster Boleh.. Pelik2.. Sape la org Perak yg Bodoh tu... Baik Pi Demo Pesta Seks Di Pulau Pangkor.. tempat MB Mamak Haram tu..

yang protes tu sudah tengok ke belum?

Video lucah boleh pulak tayang kat TV3? Apa punya rasional la orang yang demo ini. Mentaliti dan IQ 0.

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More